About Me

My photo
Segamat, Johor, Malaysia
DOB:14 November... major: antropologi dan sosiologi

Monday, March 7, 2011

Satu Permulaan...

Bismillahirrahmannirrahim....

kenapa kucing...??? sebab... saya memang peminat dan pencinta kucing... kucing haiwan yang sangat comel... boleh menenangkan fikiran..., membuat saya rasa gembira dan dapat melupakan masalah... kalo ada masalah yang saya tak boleh nak bagi taw sesiapa... saya boleh cakap gan kucing... kalo owang nampak may be ada yang cakap saya gilew... tapi kucing nie macam memahamilah... kenapa saya kata begitu.. sebab saya memang ada banyak kucing n saya faham tindakan mereka walaupown owang lain x faham... hahaaaaaaaa ^_^  

Salam ukhwah... salam perkenalan... salam untuk semua...


Permulaan ini hanyalah permulaan yang biasa... namun tanpa permulaan kita tidak akan tahu arah tuju dan destinasi yang kita boleh sampai... yang boleh kita capai... ku teruskan langkah ini kerana setiap langkah ialah langkah yang telah ku pilih...
aku hanya insan biasa yang sedang mencuba sedaya upaya ku untuk terus melangkah ke setiap destinasi yang ingin ku tuju... ku tahu bukan sesuatu yang mudah... namun kita sedia maklum.., setiap destinasi.., setiap arah tuju pasti ada jalan yang boleh dilalui... yang menghalang hanyalah rasa was2 kita... rasa takut dan gentar yang tidak berasas sedangkan kita tidak cuba untuk melaluinya lagi... perlu kita tanya pada diri kenapa perlu takut..??? bukankah kita sentiasa dilihat oleh Sang Pencipta Alam... terus saja minta pertolongan dari-Nya... semoga dipermudahkan setiap jalan yang ingin kita lalui... yakin lah pada diri.., yakin lah pada Sang Pencipta yang akan sentiasa membantu... insyaallah.. rasa takut itu mampu kita harungi dengan mudah...  ^_^

No comments:

Post a Comment